петък, 23 май 2014 г.

Сега е момента

     Кога ще дойде момента?
     Трудностите на пазара изглежда нямат край. Те сякаш се мултиплицират.
     Като че ли действа някакъв Ефект на мултипликация, който е причина кризата да няма край.
     Проблемът е, че Ефектът на мултипликацията се случва най-вече там, където най-трудно може да бъде спрян. В нашето съзнание. Тревожността и притесненията се мултиплицират в още повече тревожност и притеснения, и вниманието е все повече заето предимно с това да потвърждава (и да мултиплицира) трудната реалност. Ефектът на мултипликацията всъщност е причината да ВЯРВАМЕ, че кризата няма край. (За лош късмет на всичко отгоре има и едни хора, които имат власт да мултиплицират ефекта на мултипликацията. Естествено в своя полза и за наша сметка.)
     В голяма степен кризисната реалност около нас се определя и от начина, по-който самите ние възприемаме фактите. Например, прочитаме в интернет, че наш конкурент е фалирал, и да кажем, това наистина е факт.
     Какъв реално е този факт за тези от нас, които в него виждат: "Ето на, кризата на пазара взе поредната жертва, следващите може да сме ние ....."
     И какъв реално е този факт за онези от нас, които виждат: "Интересно къде ли са в момента клиентите на този наш конкурент с лош късмет ...."
     Не казвам, че икономическите трудности са нещо измислено, нещо, което само си го въобразяваме. Бруталната истина е, че от тях много реално боли понякога.
     Само казвам, че ефектът на мултипликацията им протича донякъде и в главите ни.
     Докато не спрем и не проверим как ние самите гледаме на фактите.
     Не казвам да спрем и да сменим черните очила с розови.
     Казвам да спрем и да потърсим искрата, от която се раждаха смелите предприемачески планове.
     Сега е момента!
     Докато конкуренцията е заета с обратното.

Няма коментари:

Публикуване на коментар