събота, 14 декември 2013 г.

За да бъдат равносметките (и сметките:) още по-добри

     В края на годината, вместо равносметка, няколко идеи за тези, които искат да усъвършенстват своята ефективност като мениджъри и да повишават резултатите си като предприемачи. Наскоро попаднах на интереснa статия в Harvard Business Review, "10 графики от 2013-та, които промениха начина ни на мислене". За другите не съм съвсем сигурен, но мисля, че две от тях наистина са точно такива:

     1. Гледайки статистиката за Слабостите, поради които най-често са се проваляли топ мениджърите като лидери през 2013-та, си даваме сметка, че можем да постигнем най-високи резултати, ако насочим усилията си именно към развиване на собствената си способност да:
      а) развиваме другите и да им помагаме да ИЗРАСТВАТ;
     б) си взаимодействаме с другите и да се фокусираме повече върху екипната работа и качеството на КОМУНИКАЦИЯТА във фирмата;
     в) вдъхновяваме и МОТИВИРАМЕ другите
     Работата на мениджъра днес е да бъде ЛИДЕР, точка.
 



     2. Друга една, още по-интересна статистика отразява кое създава най-голям стрес за служителите във фирмата, и съответно бихме могли да повишим производителността на групата (и на фирмата), ако се погрижим по-добре и за:
     а) ТИШИНАТА, в която служителите ни работят;
     б) личното ВИЗУАЛНО пространство за хората ни;
     в) и ... нормална ТЕМПЕРАТУРА на работното място.



     Ако все още не сме се замисляли много за тези "дребни" неща във фирмата си... Е, изглежда за хората те са важни. Следователно са важни и за фирмата, и за нас.
     Казано накратко:     
    Да поемем отговорността на лидери. Да спрем да обвиняваме обстоятелствата и другите.
     Да се вгледаме в себе си и в начина, по който управляваме хората и фирмите си. Честно.
     И ако там видим нещо, което не ни се нрави, да започнем да го променяме. Още днес.
     За да бъдат равносметките (и сметките:) догодина още по-добри.

Няма коментари:

Публикуване на коментар