четвъртък, 12 декември 2013 г.

Повече за по-малко

 
 
    "В почти всички сектори на икономиката днес съществува едно свръхизобилие от оферти, тоест има прекалено много подобни фирми, които продават подобни продукти и подобни услуги."                       - Паоло Руджери
     Една от последиците на това, че прекалено много фирми се конкурират за едни и същи клиенти е, че маржовете се смаляват.
     Да кажем, че ние сме три консултантски фирми, които се конкурират за да реализират същите (малки) постъпления, тогава аз ще ти предоставя услугата, давайки ти нещо в повече от това, което ХХХ ти предоставя в момента, а ти ще ми платиш малко по-малко… „Повече за по-малко” е стратегията, която сме склонни да възприемем на един пазар, на който има свръхизобилие от оферти. Проблемът е, че и моя конкурент бива принуден да използва същата стратегия, и съответно и той, за да успее да ме разкара , ще ти предложи „Повече  повече за още малко по-малко”… Обаче и ХХХ няма да гледа безучастно отстрани: когато осъзнае, че е изгубил няколко клиента и бързо ще се върне на пазара с желание за отмъщение, предлагайки една още по-щедра промоция: „Още повече повече за още малко още по-малко…”
     Разбирате, че ако продължаваме в този дух, рано или късно няма да ни остане никакъв марж…
    Това е което се случва днес с много фирми, например от строителния сектор ( и не само).

     В един свят, в който има свръхизобилие от оферти, няма нужда да падаш в капана на „Повече за по-малко”, а е необходимо да се стремиш да демонстрираш и подчертаваш РАЗЛИЧНОТО, което твоята фирма предлага, в сравнение с конкуренцията.

„Да бъдем различни = печалба”
„Да бъдем като другите = липса на печалба”.
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар