Една фирма може да съществува, но не може да бъде функционална и да се разраства, без в нея да съществува някаква определена вертикална организация, тоест схема на отговорностите и директното подчинение, дори и тя да не е изрично начертана и окачена на стената във всеки офис и цех на фирмата.
Без такава вертикална организация на ръководството има управленски хаос, прахосване на време и енергия, липса на отговорност и като резултат - слаба ефективност и много стрес за предприемача.
Наистина успешните фирми, обаче, са наясно, че преди вертикалната организация има и една друга, т.нар. "Хоризонтална организация на фирмата", която е фундаментална за успеха на бизнеса в дългосрочен план.
Хоризонталната организация на фирмата е една ключова концепция, третираща стъпките, които трябва да бъдат следвани, за да се гарантира живота на бизнес идеята, оцеляването и растежа на фирмата в дългосрочен план, а така също и на нейният успех, измерващ се в пазарен дял, стабилен ръст на приходи и печалби.
Най-общо казано, хоризонталната организация на една фирма започва с първите 2 фундаментални стъпки на нейното изграждане:
Стъпка 1: ПРЕДПРИЕМАЧЪТ, който има някаква идея за това как да прави бизнес.
Стъпка 2: ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ, които предприемачът ще успее да ангажира и да "ожени" за своята бизнес идея.
Стойността на една бизнес идея, а и на фирмата, която се гради около тази идея, е правопропорционална на качеството на хората, които предприемачът успее да "ожени" за нея.
Колкото по-добри са те, толкова по-добри ще бъдат и резултатите от тази бизнес идея.
Колкото по-слаби са те, толкова по-слаби ще са и резултатите, постигнати от предприемача в неговото бизнес начинание. www.omm.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар