петък, 26 юли 2013 г.

Пост-кризисно потребление и управление на фирмата

     Едва ли някой може със сигурност да определи кога "ще свърши кризата" и как. И едва ли има някакъв кой знае какъв смисъл да се занимаваме с този въпрос.

     Това, което се случи, е че светът, икономиката и пазарите станаха (стават) други. Във всяка страна в различна степен и за всеки отрасъл по специфичен начин, но все пак ясно се открояват няколко тенденции, които оформят т.нар. пост-кризисен модел на пазарно потребление. Да не се съобразяваш с тях би било фатално за печалбата на фирмата, а и за нейното оцеляване.
 
     Тенденциите в промяната на потреблението могат да бъдат обобщени в няколко правила, които да определят и посланието към клиента за всяка съвременна фирма, която иска да постига рентабилност и растеж днес:

     1. Value for money! Новата ценност е ликвидността, а стратегията на клиента е да консумира по-малко. Преди 2008-ма да имаш успех означаваше да притежаваш неща, днес Успех = Ликвидност. Демонстрирането на излишен лукс все повече се превръща в признак за лош вкус.
Фирмено послание: Ние помагаме на твоята ликвидност!

     2. Етика и феърплей! Бъдещето е за фирмите, които не крият нищо от клиените си, защото осъзнават, че репутацията им се гради на прозрачността в отношенията. Важни са продуктите, но все по-важно за клиента е как точно правиш бизнес.
Фирмено послание: Ние продаваме не само стойност, а и ценности!

     3. Устойчивост! Това е значението на марката днес, за клиента е важно колко време след покупката на продукта ще я има фирмата, също толкова, колкото и самия продукт.
Фирмено послание: Ние не сме тук, само за да осъществим тази продажба, ние ще сме с теб и занапред!

     Изследванията в САЩ сочат, че около 85% от консуматорите от всички социални слоеве са променили покупателното си поведение, поведението променя културни ценности, а промяната в културните ценности неизбежно води до промяна в управлението.
     Докато управляваш фирмата, разбери тенденциите...

Няма коментари:

Публикуване на коментар