В управлението на човешките ресурси биват допускани много и най-различни грешки, но между тях има и такива, които могат да бъдат определени като фундаментални.
Първата фундаментална грешка в управлението на персонала е тази да гледаш на отделните хора във фирмата малко прекалено обобщаващо и съответно да управляваш всички служители малко прекалено еднакво, но за съжаление с много различен (не)успех. Тази грешка е "първа", защото се случва преди да започнеш изобщо да управляваш, доколкото прескачаш важния процес на задълбочен анализ на човешките ресурси във фирмата и калибриране на мениджърския си инструментариум спрямо отделните служители.
Истината е, че това, което зарежда с мотивационно гориво "шампионите" във фирмата (които обикновено имат най-голям принос към резултатите на групата като цяло), на практика е противопоказно за мотивацията и производителността на служителите, които спокойно могат да бъдат наречени НЕслужители (доколкото те стоят в дъното на повечето трудности, проблеми и дори конфликти във фирмата). И обратното.
Преди да управляваш, калибрирай.
Преди да калибрираш, класифицирай.
Преди да класифицираш, анализирай.
Въпросът не е дали "всички във фирмата" са мотивирани или демотивирани. Въпросът е дали ТИ, като мениджър и предприемач, не гледаш на групата от индивидуални личности, с различни нагласи и потенциал, малко прекалено като на "всички във фирмата".
Няма коментари:
Публикуване на коментар