неделя, 9 септември 2012 г.

Рентабилност по време на криза

Имаше време, когато за нормата на печалба беше от фундаментално значение в кой бизнес сектор ще оперираш.
Нормата на печалба във всеки отрасъл на икономиката беше "фиксирана" и имаше бизнес сектори, чиито "фиксинг" на рентабилност надхвърляше останалите в пъти. Тези сектори действаха като магнит на нови и нови играчи. Привличаха ги така, както Клондайк е привличал златотърсачи от всички сфери и слоеве на обществото. И така "балонът се надуваше, докато накрая се спука"...
Да се луташ днес в търсене на нов "Клондайк", т.е. бизнес сектор с висока норма на печалба е загуба на време и енергия,  понеже първото нещо, което "кризата" изтри от картата, беше точно тази разлика в "отрасловите" норми на печалба. Днес почти няма значение в коя сфера на бизнеса оперираш. Няма значение дали управляваш авиокомпания, строителна фирма, супермаркет, хотел или малък ресторант.
Днес "печеливши" сектори няма. Днес има авиокомпании, хотели и ресторанти, които носят печалба и такива, които не носят.
За маржа и за нормата на печалба днес няма никакво значение КАКВО управляваш.
Има значение, обаче, КАК го управляваш.
Нормата на печалба днес не е въпрос на отрасъл. Тя е само въпрос на УПРАВЛЕНИЕ.


Няма коментари:

Публикуване на коментар