вторник, 11 септември 2012 г.

Максималната рентабилност

     Продажбите са само един барометър за успеха. Крайната цел е да увеличаваме ПЕЧАЛБАТА.


     Всеки клиент, дейност, продукт или услуга трябва да носи някаква определена печалба. Ако се вгледаш добре, ще забележиш, че в някои случаи, всъщност може би дори си на загуба в една или повече от тези области. Едно от най-важните неща, които можеш да направиш за растежа на бизнеса си е да определиш къде да фокусираш времето и парите си, въз основа на възвръщаемостта, получена от тази инвестиция.
     Според Браян Трейси, автор на бестселъра "100-те абсолютни закона на бизнес успеха", съществуват 3 източника вътре във всяка фирма, чрез които предприемача и мениджъра могат да въздействат директно върху рентабилността и печалбата на фирмата:

1. Личната рентабилност:
     С цел да анализираш истински рентабилността на своя бизнес, трябва първо да провериш своя личен коефициент на възвръщаемост. От тази лична гледна точка, какъв е основния ти разход? Това е твоето време: Би ли платил на друг човек някакъв солиден хонорар, за да прави това, с което ти самия запълваш времето си във фирмата? Ако не, значи се проваляш в получаването на максималната възвръщаемост на своята инвестиция във време. С други думи, инвестираш времето си в област, която ти носи по-малко от оптималния процент на възвръщаемост. Това, на свой ред, влияе на общата рентабилност на твоя бизнес.
 
2. Рентабилност на хората:

     Заплатите представляват един от най-големите разходи за повечето фирми. Докато един бизнес расте, той обикновено наема допълнителен персонал в зависимост от най-належащата нужда в момента. След като един човек вече е нает, често той или тя става постоянна даденост, дори когато фирмата се нуждае от промяна. Много предприемачи са прекалено заети със  създаването на продукти, разкриване на услуги и да създават приходи, за да отделят по-голямо внимание на представянто на служителите си. След време резултатът може да бъде неефективен персонал и раздут щат.
3. Рентабилност на клиентите:
     Някои клиенти ни носят повече печалба от останалите, други може всъщност да ни струват пари. Можеш ли да идентифицираш твоите най-рентабилни киенти? Знаеш ли за някои, че са нерентабилни? Няма задължителна връзка между размера на клиента или обема от бизнес, който създава и печалбата, която ти носи. Има няколко въпроса, които трябва да си зададеш, за да провериш рентабилността на клиентите си: Колко често всеки мой клиент купува от мен? Какъв е средния размер на всяка покупка? Какъв е маржа на печалбата на продукта (продуктите), които купува? Колко време се отделя за следпродажбено обслужване? Какъв е рекорда на „възвръщаемост на продукта” за всеки клиент?
     Концентрирай се върху най-рентабилните си клиенти. Много фирми редовно „уволняват” 10% от клиентите си. Те спират да правят бизнес с тези, които генерират най-малките обороти или им носят най-малката възвръщаемост от покупките си, избирайки да се концентрират върху по-рентабилните си клиенти и да привличат повече като тях. Най-малкото трябва да се разделиш с клиентите, които всъщност ти костват пари, без значение от оборота, който генерират. Не можеш повече да си позволяваш да носиш този нерентабилен товар.
     Идентифицирай своите най-рентабилни и най-нерентабилни клиенти и в крайна сметка се фокусирай върху най-рентабилните. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар