четвъртък, 2 август 2012 г.

Колко струва една бизнес идея

     Имаш страхотна идея, един уникален и иновативен продукт е в ръцете ти. Вложил си и пари, и време, и нерви, и усилия, но сега вече всичко е готово за пускането му на пазара. Вярваш, че от доста време никой не е виждал толкова иновативен и полезен продукт, който би трябвало да стане хит на пазара, но все пак малко ти е притеснено. Не си напълно сигурен колко всъщност струва този продукт, тази твоя страхотна идея, която си довел почти докрай.
     Тя може да те направи лидер в отрасъла, в който оперираш, а може и да изтрие името на фирмата ти от него ... Кой би могъл да каже каква ще е окончателната присъда на пазара ...
     После имаш няколко търговеца, на които възлагаш сложната работа с продажбата на този, да го наречем, експериментален продукт. Те поемат задачата и тръгват към клиентите.
      След седмица ги събираш отново, за да отчетеш първите резултати. Всички продавачи са там, без един, който се е обадил, че малко ще закъснее. "Ами не знам - започва първия от тях - нещо не ми се вярва да успее това чудо, като чуят цената, всички си тръгват, едвам успях да договоря една поръчка, на половин цена, и то на изплащане..." Следващите са също доста унили, кой не успял да продаде нищо, кой продал една бройка (на бартер).
     "Аз нали ви казвах, че този продукт може и да е уникален, но е прекалено скъп за нашите клиенти" - това са думите на последния от тях (който, между другото, в действителност дори не си е направил труда да се срещне с някой от клиентите си, за да провери верността на това свое твърдение на практика....).
     Изводът изглежда да се налага от само себе си: Твоята идея не струва пукната пара!!! Самия ти си убеден, че всичко е било на вятъра, поредната лудост от твоя страна да се мъчиш да създаваш нещо, когато "сме в криза" и изглежда всички усилия (отново) са били напразни ...
     ... И точно тогава вратата се отваря, влиза последния от твоите търговци, целия сияещ: "Хей, за малко да не успея да дойда ... Бях при един клиент, от който не мога да си тръгна ... Чакай малко, с неговата поръчка бройките, които продадох тази седмица стават ... 110.  Човече, този продукт е хит, ще бъде звездата на пазара, всички ще станем богати!"
     Една бизнес идея (продукт, услуга, иновация, фирма) струва точно толкова, колкото "струват" (в момента) и хората, които са ангажирани с нея. Успехът винаги върви ръка за ръка с избора на правилните хора, които са и способни и мотивирани да направят Разликата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар