вторник, 19 юни 2012 г.

Елементите на ефективността: Елемент 6

ПРОДАЖБАТА
"Новото нормално" е тук и изглежда ще поостане, това е!
Колкото по-рано го осъзнаеш и пренастроиш фирмата да бъде ефективна в новите условия за правене на бизнес, толкова повече ще ... оцелееш.
Всъщност, единственият изход за излизане от рецесията на икономиката е индивидуалния път на всяка фирма, която бива пре-откривана според новите реалности.
Нещата изглеждат комплексирани и трудни, но може и да не са чак толкова. 
Част от насоките за действие можеш да вземеш от фирмите, които печелят пазарен дял днес, независимо колко малки са и в кой отрасъл оперират, и да копираш това, което работи, адаптирано към твоя отрасъл и твоята фирма.
За други ще е достатъчно само да си отговориш на въпроса: Как управлявахме фирмата и хората в нея, когато всичко беше  лесно и парите "нямаха значение"? И после да правиш някои от нещата точно наобратно. Което, измежду всичко друго, означава и:
1. Първо да ПРОДАДЕШ нещо, после да го произведеш. Следователно ти трябват хора, които дават резултати и умеят да реализират дори и трудни ПРОДАЖБИ. Гледай, обаче, не само да казват, че са такива, но и да са го доказали;
2. Да се огледаш около себе си и да помолиш всеки, който не спира да ти повтаря колко много продажбите днес са трудни или направо невъзможни, тихо и спокойно да си тръгне. Добрите ПРОДАВАЧИ продават ВИНАГИ. Посредствените продавачи продават само когато това е лесно, а през останалото време се оправдават с пазара, с клиентите, с кризата ... с каквото им попадне;
3. Да оставиш за малко офиса и компютъра и да се върнеш "на полето" при клиентите си. Хем ще си възвърнеш малко от оня здрав ентусиазъм, който ти е помогнал да изградиш всичко, което си постигнал, хем ще откриеш много нови възможности, които убягват от погледа на твоите хора. Те нямат твоя опит и твоя "инстинкт" на предприемач. Освен това едва ли има някой, който може да ПРОДАДЕ твоя продукт и твоята фирма по-добре от самия теб;
4. Да се научиш истински да ангажираш и да мотивираш хората си, "ПРОДАВАЙКИ" им колкото можеш повече от целите си и от своя позитивен заряд. Във времена като днешните, повече от всякога, хората имат нужда от сигурност в групата, в която участват, и в лидера, който ги води.
5. Да правиш маркетинга, който наистина ПРОДАВА, а не маркетинга, който някой се опитва да продаде на теб.
6. Да държиш съзнанието си отворено за нови неща и за гледни точки, които са различни от твоята собствена. Приветствай и въвеждай промяната, дори и тя малко да те плаши: ако искаш нещата наистина да се променят, първо трябва да се научиш да променяш себе си. Клиентът трябва най-напред да е "купил" самия продавач, преди изобщо да реши дали ще разглежда продукта или ще говори за цената.

Няма коментари:

Публикуване на коментар