петък, 30 март 2012 г.

Прегърни маркетинга

Ноу хау - производство - маркетинг - продажби
Това е общо взето жизнения цикъл на дадена фирма, предприятие или продукт. Ако успее на пазара и част от приходите се вложат в иновативно Ноу-хау с голям потенциал, цикълът се затваря и с помощта на подходящата реклама, фирмата се превръща в процъфтяващо предприятие. Важно е производството и ноу-хауто да са достатъчно конкурентни.
Има, обаче един проблем.
Това е историята на бизнес успеха от миналия век.
Тъй като светът вече е вече променен и пазарът е пренаситен от доставчици и продукти, става все по-трудно да се внедряват иновации, които биха направили производството на който и да било продукт по-евтино и съответно по-конкурентно, т.е. да се отличиш с качествена разлика в продукта днес е почти невъзможно (а и непосилно, предвид отзивчивостта на банките спрямо бизнеса). Днес ключът за успешните продажби остава в МАРКЕТИНГА. Обаче пак има един проблем.
Класическият маркетинг, който се върти около реклама по телевизия и радио, а и в интернет е по-скоро едно досадно "необходимо зло" за редовия потребител, който отдавна вече знае, че нищо не е това, което изглежда "в рекламата". Наясно е, че му пробутват поредната измислена история, на която се надяват да се хване. Търпим този вид реклама само защото покрай нея можем да видим някой хубав филм или качествен футболен мач.  Както казва Сет Годин  в книгата си "Всички в маркетинга са лъжци": "Маркетингът днес е в истинските истории".
Маркетингът е в живия живот, в хората, които работят във фирмата, в ценностите, които те споделят, в тяхната репутация и прозрачността, с която извършват всяко едно свое действие на пазара. Маркетингът е в самата иновация, в ноу-хауто, маркетингът е буквално в процеса на производство (в самото отношение при обслужване на клиентите). Маркетингът, разбира се, е и малко реклама, но не реклама заради самата реклама, а някакъв нестандартен и забавен начин да кажеш на възможно най-много потенциални клиенти, че си струва да опитат и това, което ти предлагаш.
Твоят маркетинг са хората, които работят за теб и създават "историята", която фирмата "разказва" на клиентелата, за да увеличава продажбите. 
От теб зависи кои и какви са тези хора.

Няма коментари:

Публикуване на коментар