четвъртък, 22 март 2012 г.

Лидерство и мотивация: "Желанието за работа"


Ако искаш нещата да се променят,
най-напред трябва да се промениш ти.
   Основният капитал, с който един ръководител разполага, е
        Желанието за работа 
на неговите/нейните служители.
         И трябва да се грижи за него.
       Все пак, има нещо важно, което не бива да се забравя, и то е, че в повечето от случаите, когато служителите ни допускат грешки или не правят нещо както ние смятаме, че "би трябвало", те не правят това нарочно и злонамерено, а просто защото лошо са ни разбрали.
     Истината е, че никой не може да бъде заставен насила да работи "както трябва" (поне не и днес).
    Когато в гнева си вземем прибързано решение да направим първото, което ни дойде наум - да "накажем" някого, ние го смаляваме. Смаляваме Желанието му за работа (с нас), а от това желание зависи в най-голяма степен и цялостното му представяне занапред, неговата производителност.
     "Казарменият" стил на управление беше ефективен за фирмите (а и за държавите) в миналия век.
     Днес нещата са малко променени.
    “Не най-силният вид е този, който оцелява, нито най-интелигентния, а  този, който най-добре отговаря на промяната."  - Чарлз Дарвин

Няма коментари:

Публикуване на коментар