![]() |
Ако искаш нещата да се променят, най-напред трябва да се промениш ти. |
Основният капитал, с който един ръководител разполага, е
Желанието за работа
на неговите/нейните служители.
И трябва да се грижи за него.
на неговите/нейните служители.
И трябва да се грижи за него.
Все пак, има нещо важно, което не бива да се забравя, и то е, че в повечето от случаите, когато служителите ни допускат грешки или не правят нещо както ние смятаме, че "би трябвало", те не правят това нарочно и злонамерено, а просто защото лошо са ни разбрали.
Истината е, че никой не може да бъде заставен насила да работи "както трябва" (поне не и днес).
Когато в гнева си вземем прибързано решение да направим първото, което ни дойде наум - да "накажем" някого, ние го смаляваме. Смаляваме Желанието му за работа (с нас), а от това желание зависи в най-голяма степен и цялостното му представяне занапред, неговата производителност.
"Казарменият" стил на управление беше ефективен за фирмите (а и за държавите) в миналия век.
Днес нещата са малко променени.
“Не най-силният вид е този, който оцелява,
нито
най-интелигентния,
а този, който най-добре отговаря
на промяната." - Чарлз Дарвин
Няма коментари:
Публикуване на коментар