понеделник, 5 март 2012 г.

Получаваме това, върху което се фокусираме

     В управлението на човешките ресурси, а и в междуличностните връзки изобщо, ние винаги получаваме това, върху което се фокусираме и на което наблягаме.

Така че, когато се стремим да подобрим представянето на служителите си, би било малко неуместно да се концентрираме върху това, което не върви, върху грешките и недостатъците на хората.
     Какво се случва, когато се изправяме пред проблеми със служителите си, и кой е правилния начин за справяне в такива ситуации?

     Вариант А: Концентрираме се върху негативните страни на някого, за да го накараме да ги забележи и така да ги превърнем в положителни.
Резултат при вариант А: Негативните страни на човека се засилват и „изяждат” дори и положителните му такива. Служителят влошава представянето си.

     Вариант Б: Фокусираме се върху положителните страни на подчинените си и наблягаме на тях така, че те да ги забележат, и ги поощряваме да ги развиват. Чак след това искаме от тях да променят и онези „дребни неща, които не вървят”.
Резултат вариант Б: Положителните страни стават все по-силни и „изяждат” негативните страни у човека.

     Изводът е, че, за да подобриш представянето на служителите си, трябва винаги да търсиш положителните страни на хората и да работиш за подобряването им. Ако отделяш внимание само на негативите, няма да бъде постигнато никакво реално подобрение ... Спомни си за това следващия път, когато разговаряш с някой твой служител.

     „Висшестоящите обучават низшестоящите като ги наблюдават и осветляват техните способности. Това е, което хората наричат късмет. – от книгата на И Дзин, 2000 Пр.Хр.

Няма коментари:

Публикуване на коментар