петък, 16 септември 2011 г.

Интересен или Заинтересован

Много мениджъри днес се опитват винаги да бъдат интересни и да впечатляват останалите със своите постижения, своята история, своите експертни умения.
В нормалните житейски ситуации, когато общуваш с някой, който те слуша, само за да те прекъсне и да ти каже: " Да знаеш АЗ как се справих с това ..." или  " Аз имах подобен случай и ... " или "Аз познавам Господин еди-кой-си ...", най-много той да си спечели лека доза антипатия. Когато, обаче, това става във фирмата и този човек управлява други хора, той ги демотивира (докато си мисли, че ги мотивира), демонстрирайки на практика липса на интерес към тях като личности и като професионалисти.
Още по-зле става ако е  "експерт" в "мотивационните техники" и неуморно ги прилага на практика.

Само с един грам ИСТИНСКИ интерес към човека, който имаш насреща, можеш да постигнеш много по-голям резултат, отколкото с цял тон фалшиви мотивационни техники, които хората разпознават, въпреки че няма да ти го покажат... "Защото си им шеф, а заплатата им трябва ... "

Няма коментари:

Публикуване на коментар