четвъртък, 1 септември 2011 г.

Управление на времето

Повечето предприемачи и мениджъри днес, които са претоварени със спешни задачи по управлението на малки и големи кризи във фирмата, са склонни да отлагат други важни дейности за "когато има време за тях". Такива дейности не изискват незабавната ни намеса, без която вероятно ще настъпи някакъв вид организационен катаклизъм, но те са онези, които ПРАВЯТ РАЗЛИКАТА ЗА БЪДЕЩЕТО НА ФИРМАТА.
Времето ни притиска да изберем спешно да се намесим и да разрешим голям проблем с наш основен клиент, но се налага да отложим обучението на служителя си, чиито грешки водят до проблеми с клиентите.
Нямаме време да отидем на обяд със своя ръководител на производството, който от известно време е притеснен от ситуацията си в къщи.
Когато пристигаме в офиса с малко закъснение, ни чакат поне 5 съобщения от хора, на които трябва да се обадим веднага, без да отделим и 10 минути, за да запишем плана си за деня. Вместо това провеждаме разговори, които за другите може да са много важни, но ЗА НАС СА ЕДИНСТВЕНО СПЕШНИ. Също като повечето от И-мейлите, които са се превърнали в спешни само поради факта, че се намират в нашия Inbox.
Дейностите, които не изискват незабавното ни внимание, но са изключително ВАЖНИ ЗА БЪДЕЩЕТО НА ФИРМАТА НИ са много, но три от тях са на върха в класацията: ПЛАНИРАНЕ, МОТИВАЦИЯ и ОБУЧЕНИЕ
Обучението на персонала трябва да започва винаги от нас самите, защото "Вече съм стигнал, където исках да бъда" или "Отдавна имам достатъчно власт и нямам нужда да уча повече" са само прелюдия към началото на упадъка ни като лидери.
"Когато имаме повече време" е просто мит, особено за предприемчивите хора, които винаги намират нещо за правене. Това, което в действителност можем да управляваме е: "С какви дейности запълваме безценното си време".

Няма коментари:

Публикуване на коментар