понеделник, 18 юли 2011 г.

"Невидимият" капитал

Бизнес средата днес е като световния океан. Никой не знае с точност нито какви ще са всички последици от глобалното затопляне, нито до кога ще продължи.
Големите ледникови шапки се смаляват, зимата става къса и за белите мечки живота става труден.
Такъв става и за гигантските корпорации, финансовите холдинги и световния картел - Политика ООД, колкото и да не им се иска и колкото и да се заблуждават, че притежават безсрочни пълномощия.
Предприемачът за пореден път ще бъде единствен двигател за превеждане на световната икономика през глобалната рецесия.
Фирмите днес са като айсберги в океана, а тази част от тях, която остава над водата е видимия им капитал (активи, пари в наличност). Под равнището на водата, обаче стои невидимия капитал на фирмата(репутацията на пазара, доверието, вътрешния климат, етика, култура), а истинските собственици на невидимия капитал на всяка фирма са хората, от които тя се състои.
Ако не знаем кои са хората, на които можем да се доверим и как да ги мотивираме, видимата част на айсберга се смалява, докато цяла се стопи.

Няма коментари:

Публикуване на коментар