неделя, 10 юли 2011 г.

Как да получите работата, която искате

Персонален Маркетинг

Как да получите работата, която искате?

 „Какво друго, освен своите идеи и персонални услуги, би могъл един човек без материална собственост да предложи в замяна на богатство.”

Наполеон Хил

Всички хора могат да бъдат разделени в 2 групи: ЛИДЕРИ и ПОСЛЕДОВАТЕЛИ. Повечето големи водачи са започнали своя път в ролята на ИНТЕЛИГЕНТНИ ПОСЛЕДОВАТЕЛИ, възползвайки се от възможността да придобият знанието на други ЛИДЕРИ. В случай, че сте изпаднали в затруднение, знайте, че няма нищо по-ценно от индивидуалния Ви талант, знанията Ви и умението да ги материализирате. Компетентният „ум” и талантът са форма на капитал, който не може да бъде обезценен, отнет или „изхарчен”.

Съществуват 2 мита относно успешната лична реализация, които са създадени и се поддържат от болшинството, за да опазят статуквото на кариерната стълбица: „За да успееш в една област, трябва да започнеш от най-ниското ниво”. Следвайки това правило не правите нищо друго, освен да се харесвате на болшинството и да губите ценно време за материализиране на огромния си талант и потенциал.

Съвет: Винаги се целете да започнете ПО-ВИСОКО от най-ниското ниво в организацията. Така скъсявате пътя към успеха.

            Вторият мит се корени също в статуквото и е удобен за остарялата вече система на образованието: „Доброто образование гарантира УСПЕШНА ЛИЧНОСТНА РЕАЛИЗАЦИЯ”

Образованието, такова каквото го познаваме днес, има един основен недостатък, едно ЛИПСВАЩО ЗВЕНО между знанието, което получаваме в училище/колеж/университет, и практическите умения как да планираме „продажбата” на придобитото знание и персоналните си услуги и как да ОСЪЩЕСТВИМ този план.

За това бе създадено и това практическо ръководство. То има за цел да Ви помогне да се ориентирате по-добре в съвременните условия за намиране на работа, следвайки следните стъпки:

Първо: Решете каква ТОЧНО работа искате. Ако такава позиция не съществува, може би Вие ще я създадете!

            Второ: Изберете си фирмата или човека, за които искате да работите.

            Трето: Проучете бъдещия си работодател: политики, персонал и шансове за развитие. Проучете и конкуренцията му и клиентите му – съществуващи и потенциални.

            Четвърто: Анализирайте себе си – талантите и способностите си, за да разберете КАКВО ИМАТЕ ДА ПРЕДЛОЖИТЕ, планирайте начини и средства да дадете предимствата, услугите, развитието и идеите, които ВЯРВАТЕ, че можете да успешно да предоставите.

            Пето: Забравете за „работни места”, забравете дали се откриват или не „работни места”. Забравете за стандартното: „Имате ли работа за мен?”. Концентрирайте се върху това, което можете да предложите.

            Шесто: След като имате план в главата си, намерете си добър писател, който да изложи всичко на хартия, подредено и в пълни подробности.

            Седмо: Предайте го на точния човек с власт и той ще свърши останалото. Всяка фирма търси хора, които могат да осигурят нещо със стойност, било то услуги, идеи или „връзки”. Всяка фирма има място за човека, който има определен план за действие, който би и осигурил някакво предимство. Не изпращайте писмото или И-мейла безразборно или без предварително да сте подготвили получателя, че ще го получи, в случай, че не действате по обява.

Какво е задължително в едно КРАТКО, НО ПОДРОБНО ПРЕДСТАВЯНЕ:

1.     Образование: Кратко, но определено – какво сте учили, в какво сте специализирали и по каква причина.



2.     Опит: Ако имате опит в работа, подобна на тази, която търсите, опишете го пълно, заедно с имената и адресите на предишните си работодатели. Ясно подчертайте специализирания си опит, който Ви прави подходящи за работата.



3.     Препоръки: Задължително приложени копия на препоръчителни писма от: Предишни работодатели, Преподаватели, Изтъкнати личности, ЧИЕТО МНЕНИЕ СЕ ЗАЧИТА.



4.     Снимка: Задължително ПРИКАЧЕТЕ хубава, актуална своя снимка.



5.     Кандидатствайте ТОЧНО за конкретна позиция: Обратното показва липса на специализирани умения.



6.     Изтъкнете квалификациите си за конкретната позиция: С пълни детайли опишете защо сте убедени, че сте квалифицирани за конкретната работа. Това е КАНДИДАТУРАТА, това е най-определящо как ще бъдете оценени.



7.     Предложете да работите на пробен период: Седмица или месец – без заплащане. Това изглежда малко радикално, но ВИНАГИ РАБОТИ, поне да получим шанс да опитаме. Ако сме сигурни във възможностите си – това е всичко, от което се нуждаем – един опит. Най-малкото показва на работодателя, че сте уверени в способностите си. Ако опита е успешен, в повечето случаи разумните работодатели плащат за „Пробния период”. Изтъкнете, че предложението Ви се основава на:

-         Увереността, че ще се справите с позицията;

-         Увереността, че ще бъдете наети след „Пробния период”;

-         Твърдото си намерение да получите работата.



8.     Знание за бизнеса на бъдещия си работодател: Ще бъде МНОГО впечатляващо за работодателя, ако включите в своето представяне знанията, които сте придобили за бизнеса му – показва, че имате въображение и реален интерес към позицията, която търсите. Дори и да не сте направили достатъчно добро първо впечатление, това е момента, в който можете да обърнете нещата в своя полза. Показвайки на работодателя, че сте отделили време да си „напишете домашното” всъщност демонстрирате силна мотивация, а това е нещото, което търсят добрите управители.



Не забравяйте – Делото в съда се печели не от адвоката, който знае най-много закони, а от този, който се е подготвил за конкретния процес най-добре!

            Не се притеснявайте да го направите по-дълго от обикновено. Умните хора умеят да четат неща, които дават много полезна информация. Те са точно толкова заинтересовани от „покупка” на квалифицирани кадри, колкото и Вие от намиране на работа. Успехът на „генералите” зависи от уменията им да подбират добре обучени „лейтенанти”. На първите им е нужна цялата възможна информация при този подбор.

            Не забравяйте, че когато едно представяне е спретнато и елегантно подредено, то се отличава от другите още на пръв поглед.

            За формата: Ако е напечатано - да бъде на хубава хартия,  Винаги с конкретен адресат, а не без такъв. Ако държите на потенциалния си работодател, предложете му представяне, което Ви продава от пръв поглед, облечено в най-добрия костюм, отличаващо се от всичко, което му се предлага ежедневно. Първото впечатление в случая е КРИТИЧНО. Ако успеете да впечатлите работодателя си с ИНДИВИДУАЛНОСТ, много е вероятно да получите повече пари още със започването, отколкото ако подходите по конвенционалния начин.

            Не забравяйте и следното: Времената са вече други, търсят се хора, които са готови да ДАВАТ, а не търсят работа, за да ПОЛУЧАВАТ. Това е първото нещо, което трябва да промените в своята мотивация. Такава индивидуалност, заедно с добронамереност и полезни работни навици е по-важна от „професионализма”, но най-добре е да се демонстрират заедно.

            РЕПУТАЦИЯТА Ви е от съществено значение в днешно време. Нека „Он-лайн” представянето Ви да бъде в съответствие с плана Ви. Най-простия съвет: Дръжте възможно най-малко информация за личния си живот и предпочитания в социалните мрежи видим за всички. Фейсбук не е мрежа за намиране на работа, но да бъдем реалисти, голяма част от работодателите я проверяват, преди да вземат решениe.  Затова:

ü Добре е профилът Ви да е реален, с Вашето име и Ваша хубава профилна снимка, на която добре да се вижда лицето Ви. „По-пикантните” снимки може да си ги оставите за лична употреба.

ü Като за начало бихте могли да скриете и броя на приятелите си във Фейсбук (забелязва се, че това напоследък става доста популярно и все повече хора го правят). Не е задължително, но е възможно да си направят погрешни изводи за Вас, ако например имате много (или пък малко) приятели в мрежата. Друг е въпросът каква е преценката за много или малко за различните хора, но това вече е друг тема...

ü Дайте възможно най-малко информация за себе си, но тя да бъде реална – може да напишете любими филми, музика, хоби, социални ангажименти, и-мейл...

ü Избягвайте коментари (особено негативни) за бивши работодатели и колеги - това определено няма да се възприеме добре от човека, за който бихте желали да работите в бъдеще. И пак казваме: колкото по-малко информация, толкова по-добре.

ü Ограничете достъпа до снимките си – в мрежата може да разполагате с голям брой снимки, но оставете тези от среднощни купони и събирания за определена група от Ваши близки приятели, които само те ще могат да виждат. Премахвайте и всякакви отбелзвания от приятели на подобен вид снимки. Възможно е по тях да се направят погрешни изводи относно материалното Ви положение, социален статус, свободно време, интереси и т.н.

ü Подбирайте групите, в които членувате – не са за предпочитане такива, в които има расистка, сексуална или друга насоченост.

ü Със сигурност от бъдещия ви работодател няма да се приеме добре и факта, че цялата Ви стена е изпълнена с публикации от различни игри и приложения. Ограничете ги до минимум, а може и да ги блокирате – едва ли има някаква особена полза от тях.

И все пак... Фейсбук е глобално поле за информация и контакти, но би трябвало, като всеки подобен сайт, да се използва умерено J

Open Mind Management

Няма коментари:

Публикуване на коментар