вторник, 14 април 2015 г.

7 стъпки, които можеш да приложиш веднага, за да се разраства фирмата

     Без значение колко объркан може да е бизнеса или пък живота ти в момента, все още има начин да се възстановиш и да се върнеш във форма. Дори и в момента да ти е трудно да го видиш. Има много предприемачи, които продължават да търсят решения, вместо да се поддават на песимизма. Един от тях е моят добър приятел Паоло Руджери, с когото напълно споделям някои от действията, които са общи за всички от тях:
     1) ТЪРСЯТ ВЪТРЕШНИТЕ ПРИЧИНИ
В лицето на неоптималните фирмени резултати, да "търсиш външните причини" означава за тези резултати да обвиняваш кризата, тенденциите на пазара. Днес е много лесно за един предприемач да открие "външните причини", да намери оправдание за прогреса на фирмата си, който е нещо по-малко от Фантастичен. Само пусни телевизора или пък купи някой вестник и ето ги там - една дузина извинения, които обясняват неоптималното представяне на бизнеса. Да гледаш ВЪТРЕШНИТЕ причини, обаче, означава всеки от нас да търси и да коригира онова, което не работи вътре във фирмата ни. Тези вътрешни  фактори, а не кризата или клиентите или пазара, са тези, които определят незадоволителното представяне на фирмите ни.
     2) НАПУСКАТ СВОЯТА ЗОНА НА КОМФОРТ
Какво е "зоната на комфорт"? Това е едно уютно местенце, където се чувстваш добре, където ти се иска да си останеш завинаги. И какво е "Извън зоната на комфорт"? Усърдна работа, изтощение, разочарования, стрес, трудни решения... За какво му е на някого изобщо да напуска своята зона на комфорт, знаейки, че всичко това го чака там? Излизането от "зоната на комфорт" може да изглежда и невъзможно, но само извън нея ние създаваме стойност за себе си и за фирмата си.
     3) СТАРТИРАТ МАРКЕТИНГА (НАИСТИНА)
На пазар като днешния, на който има изобилие от предлагане, и в който има по-малко пари в обръщение, съответно по-малко клиенти, човек не бива да подценява силата на Промотирането. В съвременната икономическа ситуация мотото на един собственик на малка или средна фирма, която иска да се разраства и да реализира печалби, със сигурност трябва да бъде "маркетинг в изобилие", в смисъл че трябва посвещава голяма част от своята енергия и усилия на комуникацията с пазара.
     4) СТАВАТ "ФАНАТИЦИ" НА ТЕМА ФИНАНСИ
Непременно трябва да изградиш във фирмата система, която ти позволява да следиш приходите, печалбата и ликвидността на месечна база. Ако не знаеш как си се справил предния месец, как изобщо ще разбереш какво трябва да се коригира? Ако фирмата губи пари, това трябва да се знае в почти реално време, за да можеш да се намесиш и до затегнеш онова, което не работи. Не можеш да си позволиш да чакаш 6 месеца или една година, за да го разбереш. Също така не можеш да делегираш тази функция на счетоводителя. Ти си този, който трябва да знае тези неща. Предприемачите, които реализират добри печалби, посвещават около 15% от времето си на управление на финансите на фирмата, в изучаване и в оптимизиране на продажбите, печалбата и ликвидността. 
     5) ИЗГРАЖДАТ ФИРМА ОТ КРАСИВИ ЛИЧНОСТИ
Стойността на една бизнес идея е право пропорционална на качеството на хората, които се включват заедно с теб в страстта към нея. Дори да имаш някаква иновативна и брилянтна идея, ако си заобиколен само от посредствени служители, тази идея няма да завладее пазара. Фирмите, които завладяват пазарите, най-напред се уверяват, че привличат най-добрите налични таланти в своя екип, най-добрите и най-способни хора, които могат да си позволят, и СЛЕД ТОВА решават каква ще бъде следващата стъпка. Там където фирмата страда, най-напред се започва с КАКВО (тоест какви са целите, които са искали да постигнат), и след това се опитват да  се справят с каквито хора имат под ръка.
     6) ПРАВЯТ БИЗНЕС С КУРАЖ 
Способността да мечтаеш и да си представяш невъзможното, настоятелността, страстта и една щипка лудост, вървят ръка за ръка с един друг важен аспект от характера, който обединява предприемачите, които побеждават кризата: те притежават най-напред и преди всичко останало кураж. Куражът не е отсъствието на страх, а по скоро осъзнаване на собствената ти сила, стойността на идеите ти и великата личност, която си. Кураж, визия, желание за победа, желанието да си първият, който ще приеме някакво голямо предизвикателство, и щипка лудост, това са само някои от аспектите на харктера, който прави не само велики мениджъри, но и велики личности. Приеми предизвикателството да даваш по-голяма стойност на клиентите и не забравяй думите на Еразъм, "най-добрите идеи идват не от разума, а от озаряващата лудост на визионерите". Характерът е тайното оръжие на всеки голям предприемач. 
     6+1) НЕ ЗАБРАВЯТ, ЧЕ ФИРМАТА ТРЯБВА ДА БЪДЕ И ЗАБАВЛЕНИЕ
Може да звучи тривиално, но е по-дълбоко, отколкото изглежда. Когато стане "просто работа" или "просто икономическа дейност", когато вече не изпитваме СТРАСТТА да видим изражението на лицето на един клиент изправен пред това, което сме създали, ако фирмата ни цялата вече се свежда до таблица на Ексел или статистически графики, явно ни липсва една важна съставка. Трябва да харесваш онова, което правиш, и трябва много да го харесваш. Не забравяй, че дори и човек да печели добре, хората стартират фирми преди всичко, за да се забавляват, и когато забавлението свърши .... това се случва и с фирмата.

     На всеки може да се случи да страда от време на време. Това е, което ни прави хора. Но сега излез на терена и накарай бизнеса да израства!

По материали на OSM International Group

Няма коментари:

Публикуване на коментар