Отдавна мина времето, в което думата Продажба в общия случай се асоциираше с "Мъж с костюм и вратовръзка, излъскани обувки, куфарче с мостри и каталози, който звъни от врата на врата с цел да отнеме от ценното ни време, за да ни пробута нещо, което всъщност не ни трябва", и естествено, ние правехме всичко по силите си, за да го финтираме и да се измъкнем. Този мъж отдавна го няма - интернет ли го отнесе или друго, все едно, тази асоциация е вече история.
Днес продавачите сме всички ние, на всички ни се налага да влизаме в тази роля, независмо дали го правим за пари или за друго, най-малкото, за да задвижваме хората и да постигаме целите си. Изкуството на продажбата днес е умение от фундаментално значение както в бизнеса, така и във всички сфери на бързо променящия се глобален и информационно претъпкан свят. И има поне 3 причини за това:
1. Предприемачество
Или по-скоро Новото предприемачество. То е от друг тип. Броят на служителите във новосъздадените напоследък фирми често не надвишава числото 1 и много рядко - 10.
В крайна сметка днес ние всички сме предприемачи, дори и служителите ни, по-добре да започнем да гледаме на тях като на предприемачи, които могат да решат да предприемат нещо друго и утре да не дойдат при нас на работа. И колко от нас днес всъщност се занимават само с едно нещо? И колко от нас могат да си позволят да не владеят Изкуството на продажбата и да наемат Търговски агенти, които да продават нас и нашия продукт срещу комисионна?
От първото следва второто:
2. Гъвкавост
За да бъдем ефективни днес, ние сме принудени да владеем много повече от едно единствено умение, с което да си изкараваме хляба. По причина на това, че не можем да си позволим да наемаме много продавачи, а чисто и просто защото днес всички трябва да бъдем добри продавачи. На кого ще повярва младият човек, който иска да учи в чужбина - На лъскавия посредник на комисионна в скъпия университет или на момичето, което учи във въпросния университет и между другото дава съвети и прави записвания на кандидати срещу заплащане, с което да покрива своите разходи в скъпата чужбина? На търговския представител на софтуерната фирма, чиято работа е да ти продаде поредният ъпгрейд (който в доста от случаите с нищо не е по-добър от предишния и е направен, само за да има той такава работа) или на момичето от развойната на телефона в кол-центъра за техническа подръжка?
Ако ти си експерта и можеш да научиш другите на нещо - Изкуството на продажбата е нещото, което задължително трябва да го владееш.
От второто идва третото:
3. Обучение
Вече не можем без него. Всъщност не можем да не го правим постоянно. Да се обучаваме и да обучаваме. За да бъдем успешни днес, ние трябва да умеем да задвижваме хората. Да се учат и да се учим. Това е Изкуството на продажбата.
То не е само за "Мъжете с костюм и вратовръзка, излъскани обувки, куфарче с мостри и каталози ... "
То е за всеки, който иска да просперира, а не просто да оцелява.
И все пак Изкуството на продажбата Не е за всеки.
То е само за хора, които се осмеляват да просперират днес. За тях е и "Изкуството на продажбите" от Паоло Руджери, само на 13-и и 14-и март 2015 в Best Western Expo хотел, град София: www.paolo.tothetop.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар