понеделник, 30 септември 2013 г.

Маркетинг, подбор и селекция

    Да селектираш нови служители за фирмата си на практика не е нищо друго, освен една чисто маркетингова дейност. Разбира се, говоря за случаите, в които искаме да привлечем наистина най-добрите кандидати.
     Целта на всяка маркетингова дейност е да създаде някакъв интерес, желание, и в последствие да продаде нещо. В случая на селекцията, целта е да се предизвика желание и интерес от страна на най-добрите възможни кандидати, и, още преди работата, те да бъдат привлечени от самата фирма, от някаква цел или апетитна перспектива.
     Както всички знаем, маркетинга е война повече на възприятия, отколкото на продукти, така че на война като на война. Възприятията на кандидатите с най-висок потенциал са по-изострени и биват атакувани от всички страни. Би било доста самонадеяно от наша страна да си въобразим, че нашето предложение е единственото и каквото и да пише в обявата ни за работа, всички добри кандидати моментално ще ни залеят с поток от качествени CV-та.
     Напротив, в момента, в който публикуваме нашата обява с предложние за работа, тя се нарежда на щанда между десетки, а може би и стотици други подобни обяви. А дори и да са по-малко, добрите кандидати най-напред внимателно ще сравнят всички, преди да ни се обадят. Ако изобщо го направят.
     И ако все пак решат да кандидатстват (за да пробват), ще ни бъде доста трудно, ако не и невъзможно, да коригираме тяхното първоначално негативно впечатление за нашата оферта, евентуално създадено при сравняването с други по-привлекателни такива.
     Добрата селекция е добър маркетинг. Така че следващия път, когато публикуваш обява за работа, в търсене на най-добрите кандидати, го прави не с идеята на клиент, който си търси доставчици, а с мисълта на добър доставчик, който си търси клиенти.
     Разбира се, само в случай, че искаш да привлечеш най-добрите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар