сряда, 23 януари 2013 г.

"Тринки, но добринки"

     От детството още си спомням една хубава народна приказка за лисицата, дето знаела много хитрини, ама не искала да си ги хаби, та се налагало таралежа да използва своите "тринки, но добринки", за да я спасява от бедите, в които често се оказвала Кума Лиса ...
     Има хиляди текстове и курсове за "техниките" на продажбите, които със сигурност ще ти помогнат да увеличиш оборота на фирмата, но както и в приказката, всъщност е по-добре да имаш "тринки, но добринки" правила, т.е. неща, които са прости, но работят:

     1. Преди да инвестираш време и усилие в някой нов продукт или услуга, винаги питай пазара. Питай както трябва и слушай отговора много внимателно.
     2. Във фирмата се обкръжавай с позитивни и отговорни личности, които мислят с главите си и имат достатъчно кураж да се изправят срещу теб, когато са убедени, че си на път да допуснеш сериозна инвестиционна грешка.
     3. Много внимавай с продавачите си. Един демотивиран продавач, с когото имаш разногласия, е един много по-малко продуктивен продавач.

     Колко пъти се е случвало да вложиш енергията, времето и парите на фирмата си в някой проект, а след това малко да се разочароваш, само защото:
     1. мислиш, че клиентите ще се блъскат да наддават за него, а в последствие се оказва, че ти си единствения, който е бил на това мнение ...
     2. обаче никой от хората ти не е посмял да заеме позиция, обратна на твоята, и да подложи на съмнение валидността на идеята за инвестиция ...
     3. и вместо да дадеш на продавачите един истински стимул да печелят от продажбата на нещо, в което вярват на 100%, ти дори не си си направил труда да ги попиташ дали са съгласни с мнението ти за проекта.

     Винаги има, разбира се, и един друг вариант: Правиш това, което правят всички останали, и после залягаш над "техниките на продажбите".
     Наскоро чух, че едни млади естонски инженери споделили следното: "В нашата фирма ние изобщо не отделяме абсолютно никакво внимание на продажбите като процес. Ние се фокусираме върху продукта. Продуктът прави продажбите." Малко преди това били продали SKYPE ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар