четвъртък, 25 октомври 2012 г.

На война като на война

     Кои са фирмите, които печелят битката с кризата?
    Онези, които са осъзнали, че бизнесът е сериозна игра, която малко или повече вече се е превърнала във война. Война за пазарен дял и най-вече война за клиенти.
    На война като на война!
    Кои са първите стъпки, които трябва да предприемеш, когато си във война:

     1. Когато си във война, най-важното, което трябва да направиш, е незабавно да СЕ СДОБИЕШ С ДОБРИ СЪЮЗНИЦИ. Как са твоите "съюзници" във войната за клиенти? Твоите служители все още ли са достатъчно способни и мотивирани да излязат на полето и да печелят всяка голяма битка? Предлагаш ли най-доброто, за да привлечеш на своя страна най-добрите?

     2. Войната печели не армията, която е изстреляла повече патрони, а армията, чиито генрали и лейтенанти са по-способни и по-добре подготвени. Така че, когато си във война, си длъжен да ОБУЧАВАШ и да ПОДОБРЯВАШ своите генерали и лейтенанти. В състояние на война просто трябва да станеш НАЙ-ДОБРИЯ на полето. Ако искаш да спечелиш, друга алтернатива нямаш.

     3. Войната днес се печели от фирмите, които дават на клиента ОБМЕН В ИЗОБИЛИЕ. Т.е. дават, повече отколкото клиента очаква, без да очакват нищо в замяна... И това е ключа към последния закон на войната в бизнеса:

     4. ЕДИНСТВЕНАТА СИГУРНА СТРАТЕГИЯ ЗА ПЕЧЕЛЕНЕ НА ПАЗАРНАТА ВОЙНА Е ДА СТАНЕШ НЕЗАМЕНИМ ЗА КЛИЕНТИТЕ.

     Превърни служителите във фирмата си в свои НЕЗАМЕНИМИ СЪЮЗНИЦИ и те ще я направят НЕЗАМЕНИМА за КЛИЕНТИТЕ.

Няма коментари:

Публикуване на коментар