сряда, 25 януари 2012 г.

Особености на пост-кризисното потребление

Всичко тече, всичко се променя. И всичко опира до това как възприемаме света около себе си. Нека за момент да приемем, че всъщност финансовата криза отдавна е преминала и вече живеем в пост-кризисната реалност. Разбирането и съобразяването с тенденциите в потребителското поведение остават ключа към Оборота и Рентабилността за фирмата.

Променят се културните ценности, променя се и поведението на потребителя. Нови принципи на управлението заменят старите.

1. Първата и най-важна промяна се състои в определението за Успех. Егото отстъпва място на Здравия разум. Да демонстрираш прекалено луксозен начин на живот вече става признак на лош вкус.
Преди: Успех = Да притежаваш неща (скъпи вещи, коли, имоти...)
Сега: Успех = Да притежаваш ЛИКВИДНОСТ
Принцип на управление #1: Даваме VALUE FOR MONEY (РЕАЛНА СТОЙНОСТ НА РАЗУМНА ЦЕНА)

2. Втора важна промяна в културните ценности на потребителя: Етика & Феърплей.
Клиентът иска Разбиране и Уважение, наблюдава културата на фирмата и поведението й на пазара, гледа не само продукта, но и това как правим бизнес. 
Принцип на управление #2: Даваме не само СТОЙНОСТ, но И ЦЕННОСТИ

3.  На трето място в новите приоритети на потребителите може да бъде поставена Дълготрайността. Клиентът иска да е сигурен, че фирмата не иска само да му продаде нещо, а че ще я има и утре, за да гарантира дълготрайно покупката, която прави. Факт е, например, че средният Американец вече кара колата си средно по 9,4 години, преди да я замени с нова.
Принцип на управление #3: Ние сме тук не само за да направим една продажба, а за да може клиента да разчита на нас и В БЪДЕЩЕ.

Друга важна тенденция е организирането на потребителите в общности, с които фирмата трябва да се съобразява, дори да участва активно в живота им.

Какви грешки могат да допускат фирмите днес?
- Да не виждат (отказват да видят) тенденциите в потребителското поведение,
- Да се надяват, че тези тенденци са временно явление, или
- Да продължават да вярват, че самите те могат да му въздействат (Клиентите не разбират).

Всички ние сме в отбора на потребителите. Първият маркетингов въпрос, който трябва да си зададем е:
Бих ли купил в момента самият аз продукта, който предлагам?


Няма коментари:

Публикуване на коментар