вторник, 17 януари 2012 г.

5 стъпки за подобряване на управлението

    1. Първо се погрижи за себе си
-         За да бъдеш ефективен ръководител, трябва първо да анализираш себе си, да се увериш в своите силни страни и да предприемеш действия за подобряване на неоптималните си характеристики.
-         Приеми за даденост, че ти си причината за слабото представяне на хората ти и бъди сигурен, че в 92% от случаите ще бъдеш прав. Статистиката сочи, че едва 8% от хората във фирмите са непоправими „негативисти”.
-         Спазвай закона за обмена, един справедлив и неумолим природен закон. Стреми се, в допълнение, да „даваш повече, отколкото вземаш” в размяната с другите.

    2. Прегърни „прозрачността”
-      Има ли нещо, което правиш, и за което не би искал клиентите да узнаят? Елиминирай го.
-         Направи прозрачността естествена среда във фирмата си. Бъдещето е за хората и организациите, които не крият нищо от клиентите си.
-         Бъди етичен във всяка област на живота, спазвай дадената дума и уважавай семейството.

    3. Погрижи се за обкръжението си
-         Свързвай се с позитивни и амбициозни хора, които те вдъхновяват.
-         Сведи до минимум връзките си с хора, които не ти дават нищо или дори отнемат от положителния ти заряд. Те са „вредни” за бизнеса, зашото ентусиазмът на ръководителя е най-ценния актив на фирмата. Пази го и се грижи за него.
-         Когато избираш нов служител най-напред се убеди в неговите личностни характеристики. Един добронамерен и отговорен човек може да бъде обучен в тънкостите на занаята, но не можеш да направиш много за ръбатия или двуличен характер на някой голям „професионалист”. Последният ще ти струва скъпо.

    4. Заслужи доверието на хората
-         Научи се да „хващаш” критичните си мисли спрямо хората, и да ги заменяш с признаване на положителните им качества. Комуникация е 20% вербална и 80% невербална, човек е способен несъзнателно да долавя критичните мисли на събеседника си. Фатално за доверието между хората.
-         Спри да критикуваш хората и на глас. Работи върху положителните им страни, окуражавай ги, хвали ги.
-         Отвори себе си за хората. Ще намериш много повече сьюзници и възможности за мотивиране, ако се стремиш първи да „стопиш ледовете” в отношенията си с другите.

    5. Говори и действай с убеденост и решителност
-         Изисквай от хората убедено и решително, после се уверявай, че нарежданията ти са изпълнени, преди да им дадеш нови.
-         Учи хората си често. Не допускай да помислят, че „от тебе вече няма какво да научат”.
-         Определи една голяма цел, която хората да видят достижима и в съответсвие с техните лични стремежи и потребности. Говори за нея и за нейното постигане всеки ден.

Каквото и да правиш, бъди ИСКРЕН!
Само с един грам ИСТИНСКИ интерес към човека като личност ще постигнеш повече, отколкото с цял тон мотивационни техники.

Няма коментари:

Публикуване на коментар