вторник, 26 юли 2011 г.

Как да променяме нещата, когато пазарът е труден

Един анализ на факторите на промяната, базиран на "Switch" - най-новата книга  на Чип и Дан Хийт.


За идентифициране на трите съставки на Промяната вземаме за модел образа на водача на слонове:

1. Водачът представлява рационалната страна на личността;
2. Слонът представлява емоционалната страна (която винаги е склонна да вижда усложнения при всяка промяна);
3. Знаците представляват обкръжаващата среда (която индуцира промяна в поведенията повече от останалите)


Ако ти, като препдриемач, не отчиташ и трите съставки на Промяната, ще започнеш да правиш "фундаментални грешки по приписване на причини" (напр. започвайки да мислиш, че лошо си подбрал човешките си ресурси).
Когато искаш нещо да се промени, във фирмата или в живота ти, не се самоблокирай, опитвайки се да анализираш всички възможни причини нещата да не вървят добре (твърде много анализиране води до парализиране), а виж факторите за нечие блестящо представяне и ги разпространи във всички процеси на фирмата. Как?
Като разчиташ НЕ САМО на Водача (рационалната страна на служителите ти), а така също и на Слона (те трябва да имат емоционална реакция, една голяма цел, която да споделят с теб) и на Знаците (променяй процедурите или работната среда, за да улесняваш промяната).
Ако активизираш Промяната чрез личността на хората, а не чрез заплащането им, ще произведеш една положителна реакция, а не просто калкулация приход/разход.
Промяната е насърчаването на тези, които се стремят да БЪДАТ ПОВЕЧЕ от това, което ТРЯБВА ДА ПРАВЯТ за теб.

Няма коментари:

Публикуване на коментар