четвъртък, 27 септември 2012 г.

"Фирмените ценности" или просто "Постъпи правилно"

Наскоро една голяма компания ни впечатли със смелото решение на висшия си мениджмънт, обявявайки резултатите от една стратегическа (огромна) инвестиция в промяна на своя имидж, фирменото лого и ... своите ценности.
Наистина заслужават адмирации всички мениджъри във фирмата, както и маркетинговите, проучвателните и рекламните агенции, които са свършили една чудесна работа. Собствениците и те заслужават похвала за смелата инвестиция. Когато нещата станат напечени просто се иска решителност, а те очевидно я имат в изобилие.
За една фирма ценностите са нещо като хипократовата клетва за лекарите.
Фирмените ценности или са там или просто ги няма. Както казва Том Питърс, великия изследовател на големите "отличници" в бизнеса, споделените ценности на една фирма винаги тръгват от някой лидер - човека, който е създал компанията или пък човека, който е поел нейното управление в труден и съдбоносен момент. Тези ценности се споделят от всички хора във фирмата и стоят в основата на нейния успех дълго време след като въпросния лидер отдавна вече го няма там.
В този смисъл, фирмените ценности са нещо "безценно", но в същото време те са нещо, с което съвсем не е трудно да се сдобиеш.
Достатъчно е просто да имаш смелостта да "Постъпиш правилно" (най-вече с клиентите!).
А дали "постъпваш правилно" или не, това - дълбоко в себе си - ти самия много добре си го знаеш.






Няма коментари:

Публикуване на коментар