понеделник, 3 февруари 2014 г.

Генерали и лейтенанти

     Всяка фирма, независимо от своите измерения в момента, някога е била само една идея (или по-скоро фикс-идея или Мечта) на един човек, който наистина е вярвал в нея.
     Фирмата е тук и сега, напълно  материална и истинска, защото този човек е Предприемач, тоест имал е достатъчно кураж. Осмелил се е да преследва своята мечтата докрай и да я реализира въпреки всичката опозицията на заобикалящата го среда.
     В началото той е бил сам със своята мечта, превърната в цел (бизнес план с график за изпълнение), и благодарение на своя ентусиазъм е успял да привлече един или няколко човека, които да приемат неговата цел за своя собствена. Създал е малка армия. Малка, но с голям ентусиазъм и висок морал.
     В първите месеци (години) тази малка армия жъне успехи, тя е бърза и ефективна в схватките с конкуренцията благодарение на своята гъвкавост и на своя висок боен дух. Управлението в стил "Мексиканска армия" (един генерал и останалите - войници) ѝ носи предимство пред тежката и трудно подвижна конкуренция. И така е обречена на успех.
     Постигайки успех след успех, тя неизбежно се разраства. Управлението тип "Мексиканска армия" вече някак си не ѝ подхожда, и дори донякъде започва да ѝ пречи. Всъщност, настъпил е момента фирмата да преживее една структурна Промяна. Генералът трябва да назначи (поне двама) лейтенанта - лоялни, опитни, добре обучени и владеещи изкуството да поддържат висок морала на войниците.
     Това е Моментът, в който предприемачът трябва да осъзнае също и необходимостта от собственото си израстване, заедно с това на фирмата. От Генерал, който води армията си във всяка битка, да се превърне в Генерал, който командва лейтенатни, способни САМИ да водят армията му в битките на всички фронтове.
    Това е Моментът, в който Генералът трябва да бъде много внимателен в избора, който е на път да направи. От този избор ще зависи бъдещето на фирмата, от него зависи и самия предприемач. Само времето ще покаже дали той е бил най-правилния, но всяко усилие и всеки ресурс, използвани в този критичен момент, си заслужават цената и ще се изплатят чрез оцеляването и чрез успеха на фирмата за напред.
    Войната се печели не от армията, която е способна да изстреля повече патрони, а от армията, която притежава по-способни и по-подготвени лейтенанти.
www.iprofile.bg
  
    

Няма коментари:

Публикуване на коментар